Mohamed Salah menjaringkan hatrik dalam kemenangan 4-0 ke atas Bournemouth untuk membawa Liverpool ke puncak liga

Ia adalah satu minggu yang hebat untuk Liverpool kerana mereka berpindah ke puncak liga terima kasih kepada jaringan Mo Salah dalam prestasi yang cemerlang oleh The Reds di Stadium Vitality pada petang Sabtu.

Pertandingan itu adalah penguasaan penuh dari The Reds setelah Jurgen Klopp membuat perubahan dengan Naby Keita, Fabinho dan Wijnaldum bermula di tengah bersama Shaqiri, Salah dan Firmino di serangan.

Ia sangat istimewa untuk James Milner setelah pemain tengah itu mencapai kejayaan besar dengan memperoleh 500 penampilan dalam Liga Perdana.

Separuh pertama adalah sangat tenang dan santai untuk The Reds kerana mereka mempunyai pegangan permainan sehingga Mo Salah menjaring bola terlepas oleh Begovic untuk menyelamatkan rembatan Firmino untuk menjadikannya 1-0 pada minit ke-25.

Bahagian kedua sangat menghiburkan kerana Liverpool menunjukkan prestasi luar biasa dengan Mo Salah menjaringkan gol ke-2 hanya 3 minit selepas permulaan babak kedua.

Bournemouth muncul dengan kekecewaan selepas Steve Cook menjaringkan gol sendiri pada minit ke-68 untuk menjadikannya 3-0 untuk Liverpool.

Jaringan gol tidak berhenti di situ apabila Mo Salah mendapat hatrik dengan menggulingkan Begovic dua kali dan Nathan Ake selepasnya untuk menambahkan skor ke 4-0 pada minit ke-77.

Klopp memberitahu Sky Sports mengenai prestasi Mo Salah: “Dia benar-benar cemerlang dari saat pertama, dia benar-benar hebat.

“Ia bagus untuk dia menjaringkan tiga gol dalam satu perlawanan, kita semua tahu betapa inginnya untuk menjaringkan gol.”

Bagi permainan itu sendiri, pengurus Liverpool itu menambah: “Ia adalah permainan yang sangat matang. Ia adalah babak pertama yang sangat dikawal, kami menjaringkan gol dan mengawal permainan. Kami tidak gembira dengan irama ini. Kami membuat perubahan dan mahu berbuat lebih banyak tetapi terdapat banyak serangan kaunter yang menekan dengan baik.

“Mo menjaringkan gol kedua yang hebat. Dia melakukan cemerlang dan yang keempat cemerlang, tenang sekali. Kemudian Adam Lallana dan Sadio Mane datang dan kami bermain sepak bola cemerlang yang tepat seperti yang kita inginkan.

“Bournemouth mempunyai musim yang sangat baik, datang ke sini, menang dengan cara yang kami lakukan agak istimewa.”

Liverpool kini berada di puncak liga dan satu-satunya pasukan yang tidak dikalahkan dalam Liga Perdana selepas 16 perlawanan terima kasih atas Manchester City kalah kepada Chelsea di Stamford Bridge.

Liverpool akan mempunyai perlawanan berturut-turut dengan The Reds akan menentang Napoli pada malam Selasa dan Manchester United pada malam Ahad kedua di Anfield.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ten + 2 =